Hier ben ik - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Rens Koele - WaarBenJij.nu Hier ben ik - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Rens Koele - WaarBenJij.nu

Hier ben ik

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

02 September 2007 | Brazilië, Maringá

goedendag geliefden

Vandaag zit ik hier al 3 weken dus nog maar iets van een weekje en dan heb ik de eerste maand er al weer opzitten.
Ik heb afgelopen week mijn eerste Portugees lessen gehad, die lessen heb ik met een stel andere exchange students. Het zijn echt de handige dingen die je leert zoals bijvoorbeeld goede werkwoordsvormen. Dus erg handig en ga het blijven volgen. En na die les zijn we wat wezen drinken wat erg gezellig was.
Vrijdagavond ben ik met Camron uit de USA naar Cianorte geweest. Dat is een stad die ong. anderhalf uur van Maringá af licht. En daar woont een Mexicaans meisje. die avond ben ik eerst naar de Rotary club van Cianorte geweest, waar ik een jongen uit Taiwan heb leren kennen die geen woord Portugees en geen woord Engels sprak, maar hij kon wel lachen. Daarna zijn we met dat Mexicaanse meisje naar een tequilla party geweest. Heel toepasselijk. En die avond bleven we in haar huis slapen. Maar ik vond zelf de party niet zo super leuk, maar het was wel leuk om eens in een andere stad te zijn. Al ben ik wel blij dat ik in Maringá zit. Dat leeft toch net iets meer.
Zaterdagavond ben ik met klasgenoten naar een grote bar in de stad geweest. Iedereen moest zijn leeftijd opgeven en de meeste zijn zeventien alleen bij mij vroegen ze er niet naar en werd ik als achtien beschouwd, dus ik kon gewoon drank halen. Dus ik heb iedereen even hard uitgelachen. Maarja dat was ook wel een leuke avond, alleen had ik bepaalde mensen er wel bij willen hebben.
En vandaag ben ik met mijn vader en moeder (in Brazilië) naar mijn tweede gastfamilie geweest. Want ze hielden een BBQ en nodigden een aantal mensen uit. Ze wonen helemaal aan de rand van de stad, en de HELE famillie woont in dezelfde straat, ze hebben 1 oom die ergens anders woont. Dus opa is de buurman bijvoorbeeld. Maar ze hebben allemaal Verschrikkelijk gorte huizen met zwembaden voetbalvelden etc. Dus dat wordt nog mooi.
Nouja voor de rest ga ik elke ochtend gewoon naar school en begint het allemaal wat normaler te worden. En het weer hier is nog steeds verschrikkelijk heerlijk warm alleen vorige week een paar dagen kou.
Gaat alles in Nederland ook nog goed? Zijn er nog spectaculaire dingen gebeurd?
Nouja ik ga er weer vandoor

Até

  • 03 September 2007 - 06:51

    Pim:

    Het gaat goed he Rens? Ik geniet van je mooie verhalen.In Wezep is er niets bijzonders gebeurd.Gelukkig is Okke wer terug. Groeten Pim

  • 03 September 2007 - 12:47

    Lee:

    Hey Rensje!
    Altijd leuk die verhalen van jou!
    Hier niets spannends..Rustig aan doen!
    XxX

  • 03 September 2007 - 14:52

    Ruud:

    Er is wel iets leuks gebeurt in Wezep want wij zijn terug!!!!
    Je gaat me toch niet vertellen dat je gaat voetballen??

  • 03 September 2007 - 15:53

    Ruud:

    WAT NU EEN KALE KOP!!!!!

  • 04 September 2007 - 15:02

    Letje:

    OMG!!! je hoofd!!

  • 04 September 2007 - 15:02

    Letje:

    nee, ik vind t leuk hoor!!

  • 04 September 2007 - 15:37

    Donna:

    Hee Rens!!
    leuk dat je het zo naar je zin hebt! wanneer ga je naar je volgende gezin dan? en hoe warm is het daar? het is hier ook nog lekker zonnig. en waarom heb je je haar er af!!:O tsjonge jonghe nou de toedels!! en we spreken snellos weeros! (hee ik ga trouwens hier spaans en CHINEES leren) haha dacht vertel het even ! Liefs Donna en enjoy je jaar!!

  • 04 September 2007 - 19:18

    Hanneke:

    Ha die Rens je krijgt een opleiding in feesten daaro! Maar je hebt er nog niet genoeg van merk ik wel. Geniet er van want in Nederland is het straks weer serieus blokken. Dat korte haar staat je leuk - ik denk dat Bernike teleurgesteld is...

  • 05 September 2007 - 12:00

    John:

    Rens! het is echt niet meer normaal wat er allemaal in WEZEP gebeurt!:P je hebt echt wat gemist!:D ik heb uit de berichten en foto's kunnen opmaken dat het je aan mooie dames, feestjes, activiteiten en BBQ niet ontbreekt;) alleen aan haar

    xx john

  • 05 September 2007 - 16:17

    Anne-Fleur:

    Oi Rens, je kent me niet, maar ik ben in hetzelfde jaar als waarin je zus is weggeweest ook in Brazilie, district Maringá geweest. Wat superleuk om je verhalen te lezen, kan alles helemaal herkennen en zou zo terug willen!
    Ik woonde in Paranavaí, dus als je daar ooit ben moet je de mensen maar de groeten doen, dan weten ze het wel..
    Veel succes nog met Portugese lessen en top dat je school zo leuk is!
    Tchau!

  • 05 September 2007 - 19:34

    Martini:

    he lekkere kerel!

    Bedankt voor je leuke reacties allemaal, werd weleens tijd voor een berichtje van mij! Idd, ons leventje lijkt erg op elkaar haha! zo te zien heb jij het ook reuze naar je zin, wij dutchies vermake ons wel haha! je 2de gasgezin klinkt echt relaxt!! wanneer ga je er heen? hoe is het met de chickies en je portugees? ik geloof dat ik nu aardig goed opweg ben, kan al verhaaltjes begrijpen (lezen) en zinnen maken, en telefoneren enzo! echt super leuk!! he, ik denk niet dat we elkaar nog gaan zien dit jaar, want mijn district organiseert zijn eigen reizen. Ik vertrek 9 november voor een week naar amazone en dan voor 3 weken north-east! en jij?? al iets gehoord over je reizen? manneke, we spreken elkaar snel, geniet!

    beijossss Martini

  • 06 September 2007 - 12:06

    Leon:

    Rens!

    Whaddupers!

    Ik denk ik ga eens eventjes checken hoe die jongen het daar heeft. Heel leuk om je verhalen te lezen, blijf ze droppen ! :)

    Hier is niet veel bijzonders aan de hand. Ik moet maandag weer naar school.. En ik heb eventjes je foto's bekeken en het ziet er goed uit daar. You know what I mean.. :) haha.

    Tot later!

    Leon

  • 08 September 2007 - 18:54

    Juul:

    hee rens! weer leuk om te horen dat het goed met je gaat! je krijgt de groeten van me moeder;)

    moet wel lachen dat je schreef dat er niet eens naar je legitimatie werd gevraagd. Moest ff aan de timeless denken. Toen je je twee keer moest legitimeren:P (of wil je zeggen dat je dat niet meer weet:D :P)

    hier is het verder rustig.. k loop nu stage, best zwaar maar wel heel leuk! ik spreek je snel! Dikke kuzz

    P.S.

    ik vind je haar wel tof!! .. momenteel
    't zelfde kapsel als jeroen;)

  • 09 September 2007 - 09:49

    (nicht ) Linde:

    Hoi Rens veel plezier in Brazilie groetjes Linde en anne .

  • 10 September 2007 - 13:46

    Pikhoofd:

    hey Rens

    Wanneer kom je in Leeuwarden stappen dan? Hihi...

  • 11 September 2007 - 16:57

    Sharon:

    Rensjeee,
    zo te lezen heb je het daar erg naar je zin! nou; MOOIZO! Ik wil ook zoveeel feestjes! Zit trouwens zelf ook te denken om misschien een jaartje naar het buitenland te gaan, lijkt me helemaal geweldig!
    en je hoooofd, wat vet! ik hoorde het al van Caglar! Hihi, vet tof!
    Spreek je!
    (L) xxxxxxxxx

  • 19 September 2007 - 12:02

    Jay-D En Cin-D:

    heeeeeej rensss....super dope je haar jonguh!! nu zie je dr nog beter uit...mwoehahahah...zeg uh, wanneer kan kan ik de rondleiding verwachten daarzo?

  • 20 September 2007 - 17:58

    Siemen De Jong:

    Hoi Rens,

    Totaal overbodig om je te vregen hoe het met je gaat daar. Blijf genieten en het portugees onder de knie krijgen.

    Mijn late reaktie komt omdat ik net uit de VS ben eruggekeerd.

    Siemen de Jong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Maringá

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2008

De tijd van mijn leven.

12 Maart 2008

Noordoosten reis!!!!!

26 December 2007

Tijd voor een berichtje

07 November 2007

Pantanal & Bonito!!!!

19 Oktober 2007

Travels
Rens

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 49854

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2007 - 13 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: