Tijd voor een berichtje - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Rens Koele - WaarBenJij.nu Tijd voor een berichtje - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Rens Koele - WaarBenJij.nu

Tijd voor een berichtje

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

26 December 2007 | Brazilië, Maringá

Hallo mijn lieve mensen

Waarschijnlijk dachten sommige van jullie dat ik door een criminele bende was ontvoerd of ben verdwaald in de amazones ergens, maar ik kan jullie gerust stellen dat is niet het geval. het is alweer een tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen. In die tijd zit ik al in een nieuw gastgezin, het zijn echt hele aardige mensen en ik voel me er goed in thuis, ik heb tot nu toe daar echt heel veel mazzel mee gehad. Mijn Portugees begint ook zeker al vooruitgang te brengen alhoewel ik hetzelfde met mijn engels heb, want ik ga echt heel veel met de andere exchange students om en daar praat ik alleen engels mee. Het enige wat achteruit gaat is mijn nederlands.
Ik heb trouwens ook vakantie, jullie denken zeker, nou en ik ook. Maar nee ik heb zomervakantie tot februari, om het er ff lekker in te vrijven.
Verder gaat alles hier lekker zijn gangetje ik ga vaak uit en geniet gewoon van alle tijd die ik hier heb. En ik heb tot nu toe echt de beste tijd van mijn leven.

Maar het was dus kerst gisteren dus voor iedereen: FELIZ NATAL, PRETIIG KERSTFEEST EN MERRY CHRISTMAS!!!
Ik heb het hier met mijn hele familie gevierd ooms en tantes enz. maar het was niet bijzonder en het is hier onmogelijk om hier in de kerststemming te komen!!!! Kerst in kortebroeken, T-shirts en warm weer is niet voor mij weggelegd. En het was dus ook wel een beetje logisch dat ik mijn familie en vrienden dus ging missen, maar ik ben er overheen gekomen en het is nu weer een normale dag. Nieuwjaar wordt volgens mij wel vet ik ben nog steeds mijn uiterste best aan het doen om naar het strand toe te gaan, aangezien dat hier het vetste nieuwjaar van Brasil schijnt te zijn. Dus ik blijf hopen.

Ook blijf ik vooruit kijken naar de 9e van januari aangezien ik dan naar het noordoosten van Brazilië ga. En google het maar ff op ik ga echt naar de mooiste plaatsten van Brasil!!! Incl. Rio de Janeiro wat natuurlijk iedereen kent, en NEE het is niet de hoofdstad dat is Brasilia en daar ga ik ook naartoe. Maargoed de reis duurt in totaal 36 dagen en ik heb niets anders dan goede verhalen er over gehoord, ik kan echt niet wachten tot ik ga.

Dit was mijn update wel weer een beetje, ik wil iig IEDEREEN een gelukkig nieuwjaar wensen en ik hoop dat er in dat jaar niets anders dan geluk en voorspoed zit!!!!!

Tot het volgende berichtje!!!

  • 26 December 2007 - 21:14

    Els Van Andel:

    Hoi,

    Het klinkt allemaal fantastisch daar bij jou. Ik ben blij dat je ook fijne kerstdagen hebt gehad. Dat kan soms wel eens moeilijk zijn omdat zonder je familie te vieren. "Onze mexicaanse Mariem "had het tenminste af en toe een beetje moeilijk.Geweldig dat je zo geniet. Dat is ook echt de bedoeling net als het leren van de taal, het op doen van ervaringen en ga zo maar door. Gewoon alles meemaken wat voorbij komt en genieten!! Ik wens je dan ook het allerbeste voor 2008. Dat betekent voor jou nog heel wat maanden in Brazilië en nog veel meer meemaken!! Blijf zo lekker enthousiast. Dit kan niemand je meer afnemen!!

    Groeten, Els van Andel ( plus natuurlijk Peter, Renske, Sandere, Sandra, Femke en Mariëm)

  • 26 December 2007 - 21:40

    Siemen De Jong:

    Weer een prima bericht vanuit Brazil.
    Kan me voorstellen dat kerst in een korte broek toch niet je van het is. Maar toch.....prettige kerstdagen Rens.

    Groet,

    Siemen

  • 27 December 2007 - 01:21

    Chriss:

    kerel, mooi dat je je vermaakt, goed om weer s van je te horen man, ik moet eerlijk bekennen dat ik je mis man.. ik zie je overal kerel :P! heej jij ook fijne feestdagen, check je vast snel weer. laterr!(K)

    en btw fock jouw met je kut-kerst-in-je-zwembroek-en-je-vakantie-tot-en-met-februari.

    lul

    xx chris !!!

  • 28 December 2007 - 08:44

    Pim:

    Rens, gelukkig weer wat gehoord van je. Vermaak je, fijne jaarwisseling en groeten van hier.
    Pim en Kiek

  • 28 December 2007 - 11:27

    Kars:

    Rens! De centen zijn rond! De datum is geprikt! Ik kom iig naar Brasil!!!!!!!!

    Ik kreeg onverwacht 5000 euro van de ibgroep dus ik heb geld over, superchill. Ik zie je in mei weer gozer.

    Wat ga je eigenlijk met oud en nieuw? Hier in Wezep zal het wel weer kansloos bier drinken worden, supermooi dus!

  • 28 December 2007 - 11:28

    Je Moeder:

    leuk weer een berichtje, houdt je vingers heel bij de nieuwjaarswisseling, want Brazilië lijkt me wel een land waar vuurwerk wordt afgestoken.
    xxx mam

  • 29 December 2007 - 12:45

    Marlet:

    Hai Kind,

    Alvast een fijne jaarwisseling toegewenst! Wij zijn hier flink aan de stap, tweede kerstdag naar Takens geweest, de dag daarna in Amsterdam wezen stappen, gister naar Urban Vibes in de Broerenkerk geweest en met Oud en Nieuw sta ik weer in de Broerenkerk!

    Ik hoop dat jij je net zo vermaakt!

    En we hebben je gemist met kerst! Was echt heel grappig, ik zat nog een beetje slaperig aan de ontbijttafel, en ik werd boos dat we begonnen te eten toen jij nog niet aan tafel zat. Maar toen iedereen me heel raar aankeek, bedacht ik me in een keer dat jij natuurlijk helemaal niet bij ons aan de ontbijttafel zou komen hahaha!

    Nou schatje, tot snel!

    We zijn druk met de tickets bezig!

    xxx

  • 29 December 2007 - 16:50

    Hanneke:

    Hoihoi, mooi dat je het nog steeds naar je zin hebt!! Je boft maar met dat mooie weer want hier zijn heel veel mensen aan het snotteren. Heel veel plezier op je vakantiereis.
    Groeten, Hanneke

  • 30 December 2007 - 13:23

    Monique Gerards:

    Hai Rens,
    Wat zijn jullie toch bofkonten! Genieten is het woord en dat wens ik je dan ook voor 2008. Een heel goed jaar met onvergetelijke ervaringen en reizen.Blijf dus vooral genieten en maak er en super feestje van met de jaarwisseling.
    hartelijke groeten vanuit het Harde,
    Monique en Wim

  • 31 December 2007 - 13:24

    Dirk:

    Hee skefnek!
    Jammer dat je niet ontvoerd was, ik helemaal blij omdat ik niets hoorde, moet je weer een bericht plaatsen goddomme het houd ook nooit op met jou.

    Maar ik dacht hee het is 31 december en t zal wel bijna nieuwjaar zijn daar. dus stuur ik ff een berichtje...
    ben nu net aan het opzoeken wat het landnr. is en hoelaat jij het hebt daar...
    en dan ga ik je mobiel proberen te bellen
    als die het doet...

    Fijne avond...!
    Kridt

  • 31 December 2007 - 13:34

    Dirk:

    Grapje, jij loopt achter..(ik +1, jij -5)
    Dan moet ik je vannacht om 6uur bellen
    Shit, als ik dat maar onthoud

  • 01 Januari 2008 - 18:28

    Dirk:

    Gelukkig Nieuwjaar!

  • 03 Januari 2008 - 21:28

    Jay-D En Cin-D:

    he skeetie,

    leuk dat je nog ff op mn hyves hebt gekrabbeld!! cker vaker doen hehehe

    De jongens (L, X en reyvin)en ik zij de gek hebben al flinke plannen met je als je weer terug bent...hopen dat het lukt! en Nee, ik ga nu nog niks verklappen want jij hebt het alleen maar over zomervakantie dingen enzooww dus ik hou je nog langer in spanning....pf wat een domper zou het zijn hee als het net zo leuk zou zijn als waar je nu bent mhuahaha

    dikke kus en veel geluk in 2008

  • 21 Januari 2008 - 23:54

    Ward:

    Heey Rens,

    Super dat het nog steeds zo bevalt! Mijn gastbroer was vorig jaar in brasil en na al zijn verhalen en jou verhalen ben ik er zeker van dat het super is daarzo...

    Groetjes Ward,

  • 07 Februari 2008 - 20:29

    Elise Jonker:

    Heej(F)
    hoe is het daar hopelijk heb je het een beetje naar je zin zo te merken wel maar hopelijk horen we snel van je want je blijft nog een beetje me moeders lieveling hahaha
    nou dit was ff een kort berichtje
    -xxx- elise -xxx-

  • 14 Februari 2008 - 19:29

    Hanneke:

    Hey neef, gaat het nog wel goed met je. Iedere keer dat ik op je site kijk ben je nog steeds bezorgd dat we denken dat je ontvoerd bent. Maar nu ga ik het nog echt denken ook...
    Ben je zo druk daar dan? Of beleef je niets bijzonders meer.
    Ik wens je alle goeds.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Maringá

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2008

De tijd van mijn leven.

12 Maart 2008

Noordoosten reis!!!!!

26 December 2007

Tijd voor een berichtje

07 November 2007

Pantanal & Bonito!!!!

19 Oktober 2007

Travels
Rens

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 49842

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2007 - 13 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: