Eu adorei escola - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Rens Koele - WaarBenJij.nu Eu adorei escola - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Rens Koele - WaarBenJij.nu

Eu adorei escola

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

17 Augustus 2007 | Brazilië, Maringá

Bom dia geliefden van mij

Er staan inmiddels al twee Braziliaanse schooldagen op mijn naam. En het is echt vet!!! Ik had niet verwacht dat ik ooit zoiets over school zou zeggen.
De eerste dag dat ik op school kwam ging ik mezelf aan de klas voorstellen. Meteen schreeuwde iemand of ik zaterdag op een festa (feest) kom. En later werd ik ook nog voor een barbeque op zondag uitgenodigd. Dus heb ik van het weekend ook al wat te doen.
Maarja even weer verder over school. De hele school zit me de hele tijd aan te kijken alsof ik Elvis ben ofzo. En geen grapjes, ze zeggen dat elk meisje uit mijn klas me leuk vind, omdat ik op een Braziliaanse filmster lijk ofzo. Nouja ik vind het niet erg natuurlijk. Maar iedereen is echt aardig en probeert met me te praten en onder de les krijg ik de hele tijd briefjes met vragen enzo.
Maarja school is hier wel anders. Ik zit in het laatste jaar volgens mij, want iedereeen is ongeveer dezelfde leeftijd als ik. En ik zit in een klas met ongeveer 50 mensen en de leraren praten in een microfoon, hahah volgens mij helemaal niet echt nodig maarja als zij het leuk vinden.
Maar ik heb wel redelijk veel school, want ik heb ook op zaterdag les, vet vaag. Maar de lessen zijn elke dag (behalve vrijdag ) van half 8 tot 12 en dan van half 2 tot 5. maar ik ben niet verplicht om ´s middags te gaan. Ik denk maar dat ik dan ga sporten ofzo. En op school moet ik een uniform dragen, maar dat is alleen een T-shirt met de naam van mijn school en een joggingbroek. Ik heb het uniform nu nog niet, maar ik krijg het waarschijnlijk Maandag. Maar ja school bevalt mij dus wel ook, omdat iknu in een keer véél meer vrienden heb ook al ken ik nog maar 1 of 2 namen.

Vandaag heb ik ook mijn eerste rotary meeting gehad. Daar werd ik geïntroduceerd aan de club en heb ik een vaantje gekregen van Maringá. En weer typisch Braziliaans gegeten. Bruine bonen met rijst, vlees en sla. Ik vind het zelf erg lekker. Het waren hele aardige mensen en de voorzitter heeft me uitgenodigd om een keer mee te gaan naar zijn zoon, die ergens op een boederij woont.

Dat was het allemaal wel weer zo´n beetje tot nu toe, ik zal jullie nog wel vertellen hoe de feestjes waren.

Tchau

  • 17 Augustus 2007 - 19:22

    Siemen De Jong:

    Hoi Rens,

    Dank voor je bericht. Toch wel apart lijkt me al die speciale belangstelling voor je. Ik dacht na je eerste bericht over bonen....zal ik hem dat schrijven?
    Na je tweede bericht over alweer bonen moet het er maar even van komen. Mijn zoon die in zijn jeugdjaren geen boon kon krijgen (afgezien van rumbonen) heeft zijn stage in Brazilië gedaan bij vliegtuigbouwer Embraer. De middag en avond maaltijden bestonden daar ....je raadt het al uit bonen, bonen en nog eens bonen.

    Het is maar dat je het weet.

    Veel plezier daar.

    Groet,

    siemen de Jong

  • 17 Augustus 2007 - 21:17

    Pim:

    Jij maakt het daar wel. leuke verhalen Rens. Misschien een idee om dit in boekvorm eens uit te geven.
    Groeten Pim

  • 18 Augustus 2007 - 18:35

    Stefanie Peters:

    Hee Rens,

    Ik wist niet eens dat je al weg was:O.

    Het klinkt allemaal al heel gezellig daar. Je hebt dus al behoorlijk wat fan's daar.

    Dat uniform klinkt ook niet echt erg. Een jogging broek ik wist niet dat als uniform wordt beschouwt.

    Maar Dat je op een beroemdheid lijkt wist ik ook nog niet:).

    Maar we spreken elkaar op msn.

    Liefs,

    Stefanie

  • 18 Augustus 2007 - 19:18

    Bernike:

    Rens wordt nog beroemd in Brazilie! klint goed al die verhalen!! tof dat je het zo leuk hebt:D wel weer terug komen na een jaar hoor! haha
    dikke kus!!

  • 18 Augustus 2007 - 23:52

    4azenhunk:

    rens klinkt goed zoveel aandacht, fijn dat t nog steeds leuk is daaro..

    xx

  • 19 Augustus 2007 - 09:39

    Julian:

    Ey kerel,Mooi dat 't daar zo dope is
    En de groeten van de rest van de familie...
    Ik had nog helemaal niet op de site gekeken :$ nu pas voor het eerst maar mooie foto's Hee
    Je gaat nog wel meer van me lezen...
    Hou 'em cool daar
    Later
    x-je op je linker bil julian ;P

  • 19 Augustus 2007 - 11:10

    Piet Paulusma:

    meer foto's van je gastzusje graag!


  • 20 Augustus 2007 - 10:04

    Chris En Els +kidss:

    Heee Knakker
    Alles goed daar>? Tis hier klotuh weer maar jah.. je raakt dr an gewend.. Dirk is het week-end geweest en dat ging opzicht wel goed! Joh wij hopen dat je een hele mooie tijd hebt daar en jah tot over 1 jaar.. Nah de groeten uit Wezep.
    Adoissssssssss Chris +Els + kidzz

  • 20 Augustus 2007 - 10:31

    Anita (uk):

    heej! zo te horen heb je het aardig naar je zin! kd8 laat ik eens even kijken op je site,,en ja ben jaloers! vette fotos gek! ma khb jj toegevoegd op msn dus kspreek je daar wel weer! haha nu al fans??haha nouja veel plezier nog! xx anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Maringá

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2008

De tijd van mijn leven.

12 Maart 2008

Noordoosten reis!!!!!

26 December 2007

Tijd voor een berichtje

07 November 2007

Pantanal & Bonito!!!!

19 Oktober 2007

Travels
Rens

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 49854

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2007 - 13 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: