Bom dia - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Rens Koele - WaarBenJij.nu Bom dia - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Rens Koele - WaarBenJij.nu

Bom dia

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

15 Augustus 2007 | Brazilië, Maringá

Bom dia

Hier is het dan, het tweede berichtje vanuit Maringá. Het is hier nog steeds echt prachtig. Ik heb gistermiddag niet echt veel gedaan, gewoon een beetje computeren, tv kijken en ik heb afscheid genomen van een stel vrienden van mijn gastbroer en zus die naar Foz de Iquacu gingen verhuizen. Dat waren hele aardige gozer dus wel jammer dat ze weg gaan.
Maar ik heb tussen de middag wel typisch Braziliaans gegeten. Rijst met bruine bonen en beste lappen biefstuk. Ik vond het echt heerlijk dus daar kan ik wel aan wennen. `s avonds ging ik met mijn gastbroer naar een stel vrienden van hem toe. En daar gingen we ook nog naar zo´n groot winkelcentrum toe en hebben we daar even iets gegeten. Maar een van die vrienden was een jaar in Duitsland geweest en een ander een jaar in Frankrijk, dus heb ik even laten horen hoe goed ik die talen wel niet beheer. Maar bij die vriend thuis woonde een exchange student uit de Verenigde Staten genaamd Camron. Dat was een hele aardige gozer en ik kon goed met hem opschieten. Hij vertelde dat hij een cursus Portugees volgde voor exchange students op een universiteit, dus waarschijnlijk ga ik morgen ook mee. En het kost helemaal niks. Voor een heel jaar twee keer in de week les betaal je iets van 15 Euro!! Maar ik vind al wel dat mijn Portugees redelijk goed gaat. Je leert echt best snel woordjes en ze begrijpen me nog best vaak. Maar als dat niet lukt kunnen mijn broer en zus altijd als tolk spelen. Maar zo´n cursus zou me wel goed doen, want ik kan meer zeggen dan dat ik versta.
Vandaag hebben mijn moeder en zusje me een kleine rondleiding door de stad gegeven in de auto. Ik schijn maar een klein gedeelte te hebben gezien, maar ik vind het nog steeds verschrikkelijk groot. Ik heb de kathedraal wel gezien en die is echt prachtig. Ik heb er een paar foto´s van. Ook hebben ze mijn school laten zien en toevallig stond de directeur daar met een leraar voor de school dus heb ik me meteen even voorgesteld.Het waren hele aardige mensen zoals de meeste Brazilianen. Ik zou eigenlijk vandaag beginnen met school, maar het is vandaag in mijn stad een feestdag van een heilige ofzo. Dus begin ik morgen pas met school. Ik heb vandaag ook via de telefoon met mijn chairman (begeleider) van de rotary gesproken en hij kwam heel ardig over. En vrijdag heb ik mijn eerste rotary meeting.
Ohw ik wil trouwens nog even iedereen jaloers maken. Het is hier nu dus winter en het is zo rond de 20 á 25 garden celcius, dus moet je maar voorstellen hoe de zomer wordt. Ik heb tot nu toe alleen nog maar in een korte broek en een T shirt gelopen.
Maarja ik denk dat dit het voor nu wel was, maar ik zal snel wel weer een berichtje achter laten.

Tchau

  • 15 Augustus 2007 - 18:05

    Mam:

    Ha Lieve Rens,
    Wat leuk om mee te genieten van jou dag, die cursus portugees lijkt me een goed plan
    succes morgen op school, we denken aan je

    xxx mam

  • 15 Augustus 2007 - 18:48

    Siemen De Jong:

    Hoi Rens,

    heb je berichten gelezen. je gaat het daar helemaal maken denk ik. Prima geluiden van je en uiteraard de eerste dagen enorm veel (goede) indrukken. Mijn advies: niet te veel achter je PC en TV, maar vooral veel kontakten en genieten en snel je portugees leren.

    Tot nader bericht.

    Siemen de Jong

  • 15 Augustus 2007 - 20:10

    Hanneke :

    Hey, lekker enthousiaste verhalen zeg! Zo te lezen is het daar wel uit te houden. Wat goed dat je nu al wat Portugese woordjes kent.
    Exito sobre escola (uit het online woordenboek)

  • 15 Augustus 2007 - 20:52

    Paula:

    rensjepensje!

    Whiee we zijn in brasil!!

    Ik vind het echt stoer hier, dude we zien elkaar in oktober, de pantanal reis!

    Beijos!!

  • 15 Augustus 2007 - 23:56

    Chris:

    ééh relax man, ik blijf je volgen..

    xx

  • 16 Augustus 2007 - 14:59

    J0hn:

    Eeh Frenster!
    Mooie foto's hebje geplaatst man! Alsje wil moet je ook ff foto's van je school gaan maken;) Veel nieuwe mensen leren kennen hoor ik wel weer, goed bezigg(Y) enne die portugese lessen moet je zker gaan volgen! We horen wel weer van je! P'z!


  • 16 Augustus 2007 - 15:00

    Jay-D En Cin_D:

    bao tarde rens,

    amanha naar school ? spannend...

    we blijven je volgen...dikke zoennnn


    obrigado voor je berichten heheh




  • 16 Augustus 2007 - 20:01

    Johan.:

    Yo frenz alles chille ik wil alvast zeg dat ik zeg maar redelijk jaloers ben zeg maar!!:@ maar ik ga er vanuit dat ik je nog ffn kom check daaro lijkt mij ook wel chill. maar ik hou weer op ene eet smakelijk.

    P.S. ffn de groetjes aan je zusje daar:P
    ik blijf je volgen:D

  • 17 Augustus 2007 - 05:14

    Lisanne:

    Heey Rens!
    Leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt! Allebei op ons grote avontuur;) Ik heb hier ook winter maar hier is het ongeveer 3 graden en t regent:( Ik hoop dat de school je goed bevalt! Moet je een uniform aan?
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Maringá

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2008

De tijd van mijn leven.

12 Maart 2008

Noordoosten reis!!!!!

26 December 2007

Tijd voor een berichtje

07 November 2007

Pantanal & Bonito!!!!

19 Oktober 2007

Travels
Rens

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 49854

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2007 - 13 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: