Daar zijn we dan - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Rens Koele - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Rens Koele - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

14 Augustus 2007 | Brazilië, Maringá

Beste mensen

Nou daar ben ik dan in Maringá. Het is echt een verschrikkelijk mooie stad, maar laat ik eerst maar iets over mijn vlucht vertellen.
Ik begon in Amsterdam met vliegen en daar heb ik afscheid van mijn familie genomen, wat gelukkig niet eindigde met een huilbui. Vanaf Amsterdam vloog ik in een uurtje naar Munchen. En vanaf Munchen begon het echt, de vlucht naar Soa Paulo. Het was een een lange vlucht van bijna twaalf uur, maar achteraf vond ik het nog best mee vallen eigenlijk. Maar in het vliegtuig zat er een jongen uit Wales naast me, genaamd Alex. Zijn vader woont in Vitoria, ene plaats langs de kust, en die ging hij opzoeken.
Na twaalf uur vliegen kwamen we eindelijk aan in Sao Paulo, en ik zal je zeggen dat het een prachtige stad is vanuit het vliegtuig en dan vooral ´s avonds. Ik zag niet waar de lichtjes van de stad ophielden.
Maarja eenmaal op het vliegveld, moesten we nog bijna 5 uur wachten. Maar Alex zijn vader was er ook dus hebben we met hem een paar biertjes gedronken. Zijn vader was heel aardig en heeft me alles geleerd over Braziliaanse vrouwen.
Maar aan al het moois komt een eind dus heb ik van hun afscheid genomen, maar als ik ooit in Vitoria ben heb ik wel een slaapplek.
Toen kwam de laatste vlucht naar Maringá toe. Vlak voordat we in konden stappen kwam er ineens een slecht engels sprekende man naar me toe, die me herkende aan mijn jasje. Hij zag dat ik een exchange student was. En het toevallige was dat hij bij de rotary club zit waar ik te gast bij ben. Dus heb ik met die man gepraat tot zover dat lukte, maar als je gewoon blijft laggen is het altijd goed. Maar ik weet wel dat ik elke vrijdagmiddag rotary heb.
En toen kwam ik aan in Maringá en daar stonden mijn gastvader en broer me op te wachten en vanuit daar vertokkken we naar huis.
Eenmaal thuis ontmoette ik ook mijn gastmoeder en zusje. En toen ze mijn kamer lieten zien stond er heel groot BEM VINDO RENS, wat iets van Welkom Rens betekent. Dat was echt heel lief. Toen hebben we wat gegeten en heb ik ze een paar Nederlandse cadeaus gegeven. En helemaal de stroopwafels vallen goed in de smaak.
Maar ik ben echt heel erg blij met mijn gastgezin. Ze willen allemaal dat ik me gewoon thuis voel, wat al wel een beetje lukt. En portugees komt ook nog wel goed, want mijn vader en moeder praten geen engels, en daar ben ik wel blij mee, want dan leer ik het ook sneller. Maar met mijn moeder kan ik wel goed praten en ze is heel lief. Iedereen trouwens hier.
Ik weet niet precies wat ik vandaag ga doen, maar ik zit nu hier thuis met een huishoudster die portugees tegen me praat, maar wel heel aardig is. Maar ik zal zo snel mogelijk weer een berichtje achter laten.

Tchau

  • 14 Augustus 2007 - 13:17

    Marlet:

    Wat een leuke fotos, en wat fijn om te horen dat je zon lief gastgezin heb! Ik zei toch dat t beter was om een gastgezin te hebben die geen woord engels sprak. Doe ze daar maar de groetjes! Fijne dag vandaag, we denken aan je.

    xxx

  • 14 Augustus 2007 - 13:47

    Pappa:

    Hé man fijn dat je je nu al thuis voelt. Maar ik hoop in ieder geval dat lachen met "gg" toch een jet-lag probleem is. Doe je best en we horen graag van je "wats keburt"
    Tot hoors, ziens, mails

    xx

  • 14 Augustus 2007 - 14:35

    Joanne:

    Hee Rens..!!

    klinkt egt al super:D. en volgens mij heb je het ookal wel naar je zin..;)

    ik blijf je volgen..!!

    xxxxx Joanne

  • 14 Augustus 2007 - 14:53

    Kars:

    Haha was ik mooi even degene die je het eerst aan de telefoon had in het verre Brazilie. Top dat het allemaal zo soepeltjes loopt tot nu toe. Ga je binnenkort ook nog contact krijgen met andere exchange students oid?

    Maak er een mooie tijd van!

    Kuzz

  • 14 Augustus 2007 - 16:07

    Monique Gerards:

    Hallo Rens,
    Ben blij te lezen dat je een goede vlucht hebt gehad en dat je een fijn gastgezin hebt. Maak er een mooie tijd van en ik zal je verhalen regelmatig lezen.
    Hartelijke groeten, ook van Wim

  • 14 Augustus 2007 - 16:58

    Johan:

    Yo rens! beter dat je een goede vlucht hebt gehad. ist weer daar nog een beetje chille dan. en de dames? ik hoop dat je een goede tijd zal krijgen daaro. en je weet tot volgend pasen.

    hvj wjnmk njz ntb iwjap enz

    groete uit het F***ing koude fryslan

  • 14 Augustus 2007 - 17:03

    Johan:

    PS wat von je vant mooie plakboekje AHAHAH

  • 14 Augustus 2007 - 19:17

    Je Moeder:

    Ha Rens,
    Je hebt al wel via de gewone mail een reactie gehad, maar ik wil hier ook tussen staan. Veel succes op die school en genieten joh. Kus ook aan je gastgezin.

    XXXX mam

  • 14 Augustus 2007 - 20:13

    Juul:

    Hé Rens,

    Leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen en een leuk gastgezin hebt!Heb je nog even vakantie of moet je daar alweer naar school!? Heel veel succes!
    Kusjes..

  • 15 Augustus 2007 - 00:56

    Chris!:

    Okee dan Relaxx!!!

    Ik vind het echt chill om je verhaal te lezen, ik ben echt jaloers op je man..!

    Ik ben ook blij dat je het goed hebt daar, je had het ook anders kunnen treffen..;)

    ik bericht wel weer..(K)

    beetje laat in de avond trouwens, maar ik was net uitgeweest;)

    xx !!

  • 15 Augustus 2007 - 10:36

    Oma:

    wat geweldig dat je goed bent aangekomen en nu maar genieten.

    groetjes oma

  • 15 Augustus 2007 - 15:13

    Pim:

    Goed gedaan jochie, maak er een mooie tijd van.
    Groeten Pim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Maringá

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2008

De tijd van mijn leven.

12 Maart 2008

Noordoosten reis!!!!!

26 December 2007

Tijd voor een berichtje

07 November 2007

Pantanal & Bonito!!!!

19 Oktober 2007

Travels
Rens

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 49854

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2007 - 13 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: