Nieuw bericht - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Rens Koele - WaarBenJij.nu Nieuw bericht - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Rens Koele - WaarBenJij.nu

Nieuw bericht

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

02 Oktober 2007 | Brazilië, Maringá

Zoals de titel het al zegt is dit een nieuw bericht. Ik heb weer wat meegemaakt en foto´s gemaakt dus het is maar weer eens tijd om dat allemaal met jullie te delen.
Niet afgelopen zondag maar de zondag daarvoor ben ik, zoals verwacht naar een wedstrijd van Galo Maringá geweest(de voetbalclub van Maringá). Ik ging daar met Cameron en Alex naartoe. Voor het stadium werden al kaarten verkocht voor de 4dubbele prijs en recht voor de politie. Natuurlijk wordt daar hier helemaal niks van gezegd. Maar wij besloten toch maar om een kaartje bij de ingang te kopen. Dus wij naar binnen en het was absoluut niet druk, maar de stemming zat er wel goed in. Er werden heel veel trommels enzo gespeeld en grote groepen stonden als een stel wilde apen te srpingen, ik twijfel of het geen wilde apen waren. De wedstrijd begon en ik kon absoluut niet bijhouden hoevaak ik wel niet het woord `filho da puta`(son of a bitch) heb gehoord. En er werdt nog behoorlijk hard gespeeld ook al lag het niveau niet bepaald hoog. Op een gegeven moment lagen er 4 voetballers tegelijkertijd op het veld van de pijn te rollen. Maar uiteindelijk won Galo met 1-0 dus er is niets uit de hand gelopen. Ik vond het best leuk dus ik denk wel dat ik vaker ga.
Verder was het doordeweeks niet echt bijzonder, gewoon portugees les en een beetje niksen met zijn allen. Ik verlangde wel weer naar het weekend.
Vrijdagmiddag zijn we met 6 exchange students naar een waterval een beetje buiten de stad geweest, want Alex wist waar die zat en hij zei dat het daar wel cool was. Dus eenmaal daar na 30 min. lopen. Kwamen we na een hele zware klimtocht bij de waterval en beekje aan. Je wilt echt niet geloven hoe verschrikkelijk veel troep daar lag, het leek wel gewoon één grote prullebak voor de hele stad. Dus wij hebben zoveel mogelijk verder het beekje in geduwd, zodt we een beetje normaal in de grotere plas konden zwemmen. Na hard werken als vuilnismannen zag het er al wat schoner uit en besloten we er maar in te gaan. Maar het water stonk zo verschrikkelijk erg, dat er al wat kotsneigingen kwamen. Toch was het daar wel leuk en het zag er op het vuilnis na ook verschrikkelijk mooi uit. Toch leuk dat we zijn gegaan.
Die avond had ik een feest van een jongen uit mijn klas. Hij had echt een te ziek huis, dus dat beloofde veel goeds. het was een goed feest met veel kip op de BBQ:P
De volgende dag ben ik alleen met mijn moeder uit eten geweest(als ontbijt na zo´n avond:S) toch was het wel lekker en heb ik best wat gegeten voor ongeveer 4 euro per persoon. En ik heb daar de lekkerste chocolade taart ooit gehad.
´s avonds zouden we met alle exchange students naar een baar gaan dicht bij het centrum. Dus we waren van plan om met iets van 9 man te gaan. Maar iedereen nodigde wel iemand uit die wel weer iemand uit nodigde, dus uiteindelijk waren er over de hele avond iets van 45 mensen geweest. Maar ook genoeg die wat kwamen drinken en ons met de rekening lieten zieten, maarja ik heb alsnog nog maar iets van 8 euro betaald. Maar daar heb ik weer wat nieuwe mensen leren kennen wat altijd leuk is natuurlijk.
De volgende dag (afgelopen zondag) gingen Alex, Jenna(Finland) mee met Laura uit België en haar zus naar een BBQ bij een vriendin van die zus. Zij woonde ong. 20min. uit de stad, in een hele wijk die beveiligd is. Ik bedoel een hek eromheen en een pport met beveiliging. Ze willen dus waarschijnlijk bepaalde mensen buitenhouden, maarja geen Nederlanders in ieder geval dus ik kwam gewoon binnen:P. Daar gingen we eerst een beetje BBQen en daarna gingen we naar een bos dichtbij. En daar hadden ze een andere kleine waterval. Maar deze was helemaal schoon en het zag er echt prachtig uit. Dus daar hebben we 2 uur gezwommen ofzo. En daarna zijn we weer terug naar haar huis gegaan en nog een tijd daar in het zwembad gezwommen. Met echt een verschrikkelijk mooi uitzicht. daarna gingen we naar huis om allemaal te rusten van een vermoeiend weekend.
Vandaag had ik gewoon weer school en ik heb ´s middags met Alex en Cameron Green street hooligans gekeken. Geen slechte film, maar ook echt niet mijn lievelingsfilm.
Vrijdag of zaterdag heeft Alex een feest vanwege zijn verjaardag op zondag. En op zondag ga ik naar dat waterpark achtig ding `aguativa`.
Nou mensen dit was het wel weer. Zijn er in Wezep nog nieuwe roddels:P of in Zwolle en is er nog iets bijzonders op het nieuws geweest?
Ik blijf aan jullie allemaal denken!!
We spreken snel weer hopelijk.
tchau tchau

  • 02 Oktober 2007 - 07:42

    Siemen De Jong:

    Hoi Rens,

    Alweer zo'n geweldig enthousiast verhaal.
    Net terugkomend uit Amerika werd ik daar voorl getroffen door de schoonheid op straat. Heel weinig rommel op straat. Er staat dan ook een boete van maar liefst 1000 Dollar op wanneer je iets op straat gooit. Bovendien bestaat er veel vrijwilligerswerk die bijvoorbeeld de staart 1 x per maand schoonmaakt (een trajekt van bijv een paar kilometer) en er staat dan ook een keurig bordje bij.
    (Scholen, bedrijven, families, de kerk en ook Rotary bordjes heb ik gezien).

    Iets voor Brazilië???? Misschien het proberen waard ik de hoop dat het opvolging zou kunnen krijgen.

    Groet,

    Siemen

  • 02 Oktober 2007 - 08:10

    Irene Van Ark:

    Rens, super tof om je verhalen te lezen. Ik ging nu even al je berichtjes lezen sinds ik je site zag op hyves!
    Heel veel plezier daar nog, ik ben jaloers op je haha.
    xx

  • 02 Oktober 2007 - 08:32

    Pim:

    Hoi Rens, we zijn net terug van een vakantie in Portugal, dus even niet gemaild.Ik merk wel dat het goed gaat met je.Let wel op dat je niet te dik wordt van al die BBQ`s daar.Gisteravond nog even een borrel gedronken bij je thuis en het is er wel stilletjes.Hou je goed en tot mails.Groeten Pim en natuurlijk ook van Kiek

  • 02 Oktober 2007 - 13:22

    Paula:

    oooi aap!

    Haha klinkt goed allemaal ^^ heerlijk hoe goedkoop die bars hier zijn he :P En churrasco,, beste fucking uitvinding ooit! haha,, kheb zelf een weekend in Joinville doorgebracht, serieus je moet hier een keer komen en dan gaan we daarheen,, joinville=partytown :P

    Zie je hopelijk met de pantanal reis!!

    Chill ze verder,,

    beijos!

  • 02 Oktober 2007 - 17:41

    Christel:

    Heeee zoontje, wat een geweldige foto's, en wij kunnen de stank niet ruiken, dus ziet er perfect uit. Ben je wat dikker geworden??? Wij zitten effe zonder voordeur, ziet er apart uit.
    geniet er van mien jonk.
    xxxxxmam

  • 03 Oktober 2007 - 00:09

    Een Turk:

    eeej gozer leipe fotos man
    leuk om te zien dat je het naar je zin hebt daar in brasil
    doe al die braziliaanse chicks maar de groetn

  • 03 Oktober 2007 - 10:08

    Marlet:

    Chocoladetaart als ontbijt? Lekker! Vergeet niet... elk pondje gaat door het mondje!

  • 03 Oktober 2007 - 12:41

    Tim De Jong:

    Wat zijn jullie toch een ondernemende Fam. Echt cool!!

    Veel plezier daar!!

    greetz

  • 05 Oktober 2007 - 08:14

    Charissa Van Het End:

    Hoi Rens,

    Superleuk om al je verhalen te lezen!
    Je vermaakt je wel he?:P
    Heel veel plezier nog!
    Liefs, Charissa

  • 07 Oktober 2007 - 19:51

    Juul:

    Yooo rens, wat leuk om weer ff wat van je te horen:) moet wel toegeven dat ik je wel een beetje mis hoor.. vet toevallig dat ik je zie schrijven over GSE... haha ik had het net 10 minuten geleden over die film:)

    Oja... wou je nog wat vertellen.. ik MOEST verplicht voetbal kijken..er was een historisch hoogtepunt vandaag. een braziliaan die bij heereveen voetbalt heeft 7x gescoard in 1 wedstrijd:P denk meld het even:D ben de naam vergeten;)

    kusjeees!

  • 11 Oktober 2007 - 16:40

    Alfred Jodokus Kwak:

    meer foto's van je gastzusje graag!!!!:D

  • 16 Oktober 2007 - 20:36

    Der Kaiser In BH:

    Hee maestro,
    hoe staat het leven daar.
    ik denk ik doe maar even eens sociaal en laat een berichtje achter haha ;).
    hier is verder alles prima, portugees gaat ook steeds beter, maar blijft toch een vreemd taaltje op zn tijd :P
    spreek je latuuh!
    Xxx Loet

  • 18 Oktober 2007 - 19:56

    Paula:

    jaa mijn bus gaat van joinville eerst naar curitiba, dan naar londrina en dan naar maringa, dus volgens mijj zitten we zelfs in dezelfde bus ^^

    cu next week!
    beijos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Maringá

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2008

De tijd van mijn leven.

12 Maart 2008

Noordoosten reis!!!!!

26 December 2007

Tijd voor een berichtje

07 November 2007

Pantanal & Bonito!!!!

19 Oktober 2007

Travels
Rens

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 49854

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2007 - 13 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: