Travels - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Rens Koele - WaarBenJij.nu Travels - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Rens Koele - WaarBenJij.nu

Travels

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

19 Oktober 2007 | Brazilië, Maringá

Het is weer een tijdje geleden, maar ik heb wel weer wat te vertellen.
Twee weken geleden was het de verjaardag van Alex en toen hield hij een party bij een vriend thuis, in de studentenwijk. Er kwamen ongeveer 6 exchange students uit anders steden hier naartoe. En het was echt een heel vet feestje met natuurlijk weer de standaard BBQ. Dat ging tot de late uurtjes door, maar de volgende dag ging ik naar Aguativa met mijn school. Dus ik zat met een redelijk slaperige kop in de bus natuurlijk. Maar aguativa is gewoon een soort van Centre Parcs alleen waarschijnlijk iets warmer. Maar we kwamen daar aan en toen stonden daar twee mensen van het recreatie team overdeven achterlijk vrolijk te doen, en dat bleven ze de volgende 3 dagen, dus daar kon ik me lekker aan irriteren, maar de meeste onwijkte ik gewoon en anders begon ik gewoon met ze over Nederlands voetbal praten dan waren ze wel normaal:P Iedereen hier weet trouwens behoorlijk veel van Nederlands voetbal. Maar verder was aguativa behoorlijk relaxed ik heb niet veel gedaan gewoon een beetje gechilled en gezwommen maqar dat kan ook wel eens lekker zijn lijkt mij zo. Alleen ´s avonds waren er telkens feesten met heel veel 13 jarige mensen, waren niks aan, dus ik ging maar lekker slapen aangezien het ontbijt altijd wel vroeg was, maar wel verschrikkelijk lekker, net zoals het middag eten en avond eten. Dat mis ik nog steeds van daarzo.
Toen was ik net 1 dag thuis en toen ging ik alweer naar Santo antonio de posse toe dat is een klein plaatsje waar de famillie van mijn Portugees lerares ong. twee á drie uur van São Paulo. Maar dat plaatsje licht heel dicht bij Holambra en dat is de reden waarom ik ben meegegaan. Holambra is een Nederlands kolonie sinds 1948 en bijna iedereen wordt daar met Nederlands opgevoed en gaat daarna portugees op school leren. Ze hebben daar echt nog steeds heel veel Nederlandse tradities en gerechten en alles. Ze zijn echt heel trots op het nederlandse bloed, sterker dan ik dat heb in ieder geval:P Maar het was weel heel geweldig om daar naar toe te gaan het is wel allemaal een beetje oudewets Nederlands maar wel heel herkenbaar. Ik heb er gesjoeld en andere oud Hollandsche spelen gedaan, de meeste spellen kende ik geen eens. Ze hadden ook een Nederlandse bakker `de echte bakker` echt heel vet, en ik heb meet heel veel mensen Nederlands gepraat, ook al was niet alles van hun correct en hun Portugees had ook al een verschrikkelijk accent, echt grappig. Er was ook een winkel met allemaal Nederlandse producten en ook stroopwafels die ik zo graag weer wou hebben, alleen ik ga voor een klein pakje geen 12 euro betalen, ik blijf Nederlands. 1 ding was wel bijzonder. Ze waren er namelijk met een echt werkende molen bezig, de grootste van heel Noord en Zuid Amerika zelfs!! Wij gingen daar naartoe een hebben met de architect gepraat. Hij was een behoorlijk oude man maar hij was een echte Nederlander die in Barneveld woonde en niks Portugees sprak. Maar het was een hele aardige man en hij gaf ons een hele rondleiding en daarna liet hij ons de blauwdruk van de molen zien in zijn huisje. Maar Holambra was in ieder geval helemaal geweldig en behoorlijk herkenbaar, toch leuk om zo met Nederland in contact te komen:P het is alleen een beetje raar dat je al die Nederlandse dingen ziet met 35 graden.
Verder was de familie van mijn lerares heel erg aardig en ik kon echt goed met ze opschieten. Ik ben nog mee geweest naar een BBQ bij vrienden in een echt heel mooi gebied. Het waren echt 5 hele vette dagen daarzo en ik heb nu ook weer een nieuw adres erbij:D.
Verder heb ik nu gewoon weer school maar gelukkig hebben mijn ouders me weer een boel leesvoer gestuurd dus heb ik ook weer wat op school te doen.
Volgende week vrijdag ga ik naar de Pantanal en Bonito toe wat echt een van de mooiste gebieden van heel Brazillië schijnt te zijn, ik zeg google het ff. Maar daar zal ik ook zeker wel een verslag van maken met foto´s. Wordt vet.
Nu ga ik er weer vandoor en ik zie iedereen over 9 maanden wel weer.

de groeten

  • 19 Oktober 2007 - 17:42

    Rens:

    Ik vergeet het bijna te vertellen, maar de laatste dag in Holambra ben ik ook nog naar het grootste Shopping mall geweest van Latijns Amerika, in de stad Campinas. En geloof me, het was groot!!!!

  • 19 Oktober 2007 - 18:21

    Johan:

    Yo frenz het gaat daar wel lkkr zie ik wel nog steeds jaloers hiero!!:@ maar ik wens je nog een fijne 9 maanden daar laterz!

  • 19 Oktober 2007 - 23:02

    Die Ene:

    eej relax, fijn om weer wat van je horen, slet. veel plz daaro;)

    xx dikke zoen chris

  • 21 Oktober 2007 - 22:25

    Paula:

    shit aap, sjoelen :P haha


  • 21 Oktober 2007 - 22:27

    Paula:

    kon je daar geen frikandellen kopen dan??

  • 24 Oktober 2007 - 21:28

    Marlet:

    En wie had jou al oh zo veel over Holambra verteld...

  • 25 Oktober 2007 - 08:40

    Lisanne:

    klinkt allemaal weer super!!xxx

  • 25 Oktober 2007 - 13:54

    Monique Gerards:

    Hoi Rens,
    Leuk om alle enthousiaste verhalen van je te lezen! al heb je er even op moeten wachten maar je bent wel super goed terecht gekomen en ze organiseren veel voor je. Super!
    geniet ervan en tot schrijfs,

    monique en wim gerards

  • 27 Oktober 2007 - 13:24

    Els Jonker:

    hoi fijn dat je het zo naar je zin hebt daar ,maar we missen je wel hoor!

  • 31 Oktober 2007 - 15:12

    J0hn:

    Rens ik mis je

  • 01 November 2007 - 15:43

    Jay-D En Cin-D:

    Hey rens, kerelll hehehe, leuk om weer wat van je te lezen. Mijn familie is ook vaak naar Holambra geweest, ze hebben daar met van alles en nog wat mee geholpen, dus leuk om te lezen dat je daar bent geweest! Nog 9 maanden...wat gaat de tijd snel zeg, vooral hier in het koude Nederland. De klok is inmiddels een uur terug gezet en de avonden worden steeds langer...De blaadjes zijn bijna allemaal van de bomen en het heeft hier zelfs ook al gevroren...:lees: Cindy is jaloers...heheh Ik zal binnenkort weer ff checken hoe t met je gaat...
    Dikke smakkerd!

  • 06 November 2007 - 15:05

    Teri:

    Heej Rens,

    Is het niet tijd voor een nieuwe update? Wij volgen je avonturen met volop nieuwesgerigheid!!!!!

    Groeten vanuit Wezep City

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Maringá

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2008

De tijd van mijn leven.

12 Maart 2008

Noordoosten reis!!!!!

26 December 2007

Tijd voor een berichtje

07 November 2007

Pantanal & Bonito!!!!

19 Oktober 2007

Travels
Rens

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 49826

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2007 - 13 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: